Bouwbedrijf Hollands Kroon doneert aan Stichting FNS

Stichting FNS bedankt Bouwbedrijf Hollands Kroon voor een prachtige donatie! Hieronder het bericht dat zij hierover schreven.

Bouwbedrijf Hollands Kroon viert 25 jarig bestaan

Het is al weer 25 jaar geleden dat schoolkameraden Pieter Bregman en Dennis den Hollander hun eigen bouwbedrijf gestart zijn.

Pieter Bregman en Dennis Den Hollander hebben elkaar ontmoet op de LTS in Wieringerwerf. Tijdens de schooltijd ontstond al vrij snel een goede vriendschap en daar ontstond ook de wens om samen ooit een eigen bouwbedrijf te starten. Bregman ging na het behalen van zijn LTS diploma naar de MTS in Alkmaar en werkte bij aannemingsbedrijf Dozy, Den Hollander volgde een opleiding bij het Espeq voor timmerman-uitvoerder en werkte tijdens zijn opleiding bij Bouwbedrijf Dirks.
Daarnaast volgden zij diverse opleidingen en naast het werk werd er in de avonduren het aannemersdiploma behaald. In 1998 besloten Bregman en Den Hollander om voor zichzelf te gaan werken. Hiermee lieten beide ondernemers hun wens in vervulling gaan; het eigen bouwbedrijf was een feit.

In de beginjaren werkten de vrienden als ZZP’ers samen op de werkvloer en huurden zij gezamenlijk een schuurtje midden in het dorp Hippolytushoef. Later werd er een loods met werkplaats gehuurd op het Molenveld. Toen er in 2003 een nieuw eigen bedrijfsgebouw aan de Wieken gebouwd kon worden, werd er besloten om onder één naam verder te gaan bouwen en werd Bouwbedrijf Bregman den Hollander (BDH) opgericht.

Vervolgens ontstond een periode van gezonde groei waarbij zij eigen personeel aantrokken. Deze groei leidde in 2011 tot de oprichting van Bouwbedrijf Hollands Kroon B.V. aan de Wieken 50 te Hippolytushoef. Het bedrijf is lid van organisaties zoals Bouwend Nederland en Bouwgarant. Eigen leermeesters binnen het bouwbedrijf leiden in samenwerking met Espeq, leerlingen op tot timmerlieden, die voor het eigen toekomstgerichte bouwbedrijf worden ingezet. Gezamenlijk verzorgen inmiddels een 20-tal medewerkers van het bouwbedrijf de uitvoering van nieuwbouw-, verbouw-, renovatie- en onderhoudsprojecten in de regio Hollands Kroon.

Nadat er onder de klanten van het bouwbedrijf steeds meer vraag ontstond naar het leveren van een totaalconcept, werd door de ondernemers in 2015 naast het reeds bestaande bouwbedrijf een keuken- en badkamerzaak gestart onder de naam Kroonkeukens Tegels & Sanitair. Hier verzorgen een 5-tal medewerkers een all-in verbouwingsservice voor uw keuken, toilet en/of badkamer.

De compagnons zijn trots op het 25 jarig bestaan van hun bouwbedrijf dus werd er besloten om dit jubileum te vieren bij Café Waddenzee in Westerland. Naast een gezellige feestavond met medewerkers, relaties, familie en vrienden wilden beide ondernemers ook iets betekenen voor twee specifieke goede doelen. Daarom kwam er op de uitnodiging voor de feestavond de vraag voor een vrijwillige bijdrage aan het Prinses Beatrix Spierfonds en de Stichting FNS. Met grote trots kan er vermeld worden dat er een totaalbedrag van 4500 euro opgehaald is voor eerder genoemde goede doelen.

Bouwbedrijf Hollands Kroon de Wieken 50 1777 HT te Hippolytushoef 0227 – 592272 www.bouwbedrijfhollandskroon.nl