Meer informatie over FNS

Een website voor mensen met een functioneel neurologische stoornis, door mensen met FNS.

Nederlandstalige website over functionele bewegingsstoornissen met duidelijke en uitgebreide informatie voor zowel patiënten als behandelaars.

Op de site neurosymptoms.org van neuroloog Jon Stone uit Edinburgh is de meest actuele en uitgebreide informatie over FNS te vinden. Engelstalige website

Webinar over FNS 12 april 2023

FNS: Wat is dat eigenlijk? Klik hier om in te schrijven

Boek over FNS

Tussen de oren? Misverstanden over Functionele Neurologische Stoornis (FNS)

Folders over FNS

Folder van Stichting FNS

Folder van FNS-Net

Folder van UMCG over Functionele Bewegingsstoornissen

Folder van Spaarne Gasthuis over FNS

Folder van Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis over FNS

Folder van Maasziekenhuis Pantein over FNS

Folder voor kinderen

Folder voor kinderen met FNS

Informatie over behandelaars

Zie FNS-Net voor een fysiotherapeut in de buurt die FNS kan behandelen

HSK in Woerden voor behandeling middels hypnose en katalepsie

Informatie voor professionals

Functional Neurological Forum - “an international forum for health professionals involved in functional neurological symptoms and disorders”

Wetenschappelijk onderzoek - links naar de meest recente wetenschappelijke onderzoeken naar FNS

De Functional Neurological Disorder Society organiseert wekelijks webinars over FNS

Contact met lotgenoten

Facebookgroep "Zelfregiegroep FNS"

Nederlandse besloten Facebookgroep

FNS in het nieuws

Artikel van de Neuroloog: ‘Leg patiënten goed uit wat er met hen aan de hand is

Podcast over FNS van Medisch Contact

Mooi artikel in Trouw over FNS patiënt Joris van de Vliet: FNS Trouw 16-02-2023

EenVandaag vertelt het verhaal van Didi Phaff, die FNS kreeg na een corona-infectie

De Gelderlander bericht over Frank van Dijk die na acht jaar in een rolstoel in coma raakt door corona, en daarna weer kan lopen

2DOC volgde Sofie die FNS kreeg na een val van haar paard: From wheels to heels

SPLNTR! maakte een minidocu over Michelle de Jong

Hart van Nederland besteedt aandacht aan FNS-patiënt Job, die voor zijn eindexamen is geslaagd

FNS-Patiënte Michelle de Jong wordt Nederlands Kampioene Powerliften, een artikel uit het AD

Medisch Contact over FNS

Een interview met Marieke van de Ree, dat verscheen op de website van Omroep Brabant

“Ik heb nooit gelogen” (50 min, NOS) van Mélinde Kassens uit 2012 over Monique van der Vorst, een voormalig paralympisch topsportster, die door de media als simulant is weggezet. Inmiddels loopt Monique de marathon van Amsterdam!

“Onverklaarbaar” (75 min, Selfmade Films/NCRV, Mediafonds) van Patrick Bisschops uit 2010 over Jazzpianist Rick van Hek die halfzijdig verlamd raakte. De artsen stonden voor een raadsel. In een Kliniek voor Onverklaarde Klachten ging Rick wanhopig op zoek naar de oorzaak van zijn ziekte. De documentaire laat zien dat de zijn herstel geen verband houdt met de psychologische behandeling.

Overig

Stichting NALK besteedt aandacht aan aanhoudende lichamelijke klachten.

Op de pagina hersenletsel-uitleg is meer informatie te vinden over aandoeningen gerelateerd aan hersenletsel.

Engelstalig

FND HOPE: Empowering patients to better health- internationaal patiëntenplatform

Internationale besloten Facebookgroep voor patiënten met een functionele neurologische stoornis

Dr. Jon Stone over Functionele Neurologische Stoornissen – “Lecture given to the North British Pain Association on Friday 7th November 2014. Dr Jon Stone, Consultant Neurologist & Senior Lecturer, describes the diagnosis and management of functional neurological disorders and discusses the overlap with many chronic pain disorders including CRPS.”

Dis-Sociated “dis-sociated" is the first documentary length film about dissociative seizures - released in January 2019

What is Functional Neurological Disorder? FND Explained. You Tube video

What idea can transform your world? Through two sentences that changed her life, Kristin Rivas, a hypnotherapist, recounts her journey from crippling mental illness following the death of her sister to healing and liberation, all through the life-changing power of words.

Unrest. Bekijk deze film op Netflix of via YouTube.

Reacties zijn gesloten.