Meer dan vijftig nieuwe therapeuten op FNS-Net

Zoek je een behandelaar voor FNS?
Zie op FNS-Net voor een fysiotherapeut bij jou in de buurt, waar je zonder wachttijd terecht kunt. Er zijn meer dan vijftig nieuwe behandelaars toegevoegd, verspreid door heel Nederland.

De eerste stap in behandeling van een bewegingsstoornis door FNS is behandeling door een fysiotherapeut die bekend is met de behandeling van FNS. Deze fysiotherapeuten staan vermeld op onze website onder het kopje “FNS-Net”. De meeste patiënten knappen hier zodanig van op, dat verdere stappen gelukkig niet nodig zijn.

De fysiotherapeut kan je begeleiden bij je klachten, kan je uitleggen wat FNS is en wat wel en niet verstandig is om te doen. Bij uitval door FNS lukt het vaak niet om een beweging bewust te maken, maar soms wel om deze onbewust te maken. De fysiotherapeut zal daarvoor een aantal oefeningen met je doen, om te proberen “per ongeluk” de juiste beweging uit te lokken.
Belangrijk is om te leren hoe je je klachten kunt voorkomen. En dat in kaart wordt gebracht welke factoren bijdragen aan het terugkomen van je klachten.

Mocht fysiotherapie niet baten, kan de fysiotherapeut je helpen om te kijken wat je herstel in de weg zit, en eventuele vervolgstappen met je bespreken.

Meer weten over fysiotherapie? Kijk dan ons webinar van 12 april jongstleden terug, waarin fysiotherapeut Bart van Buchem een toelichting geeft op wat een fysiotherapeut zoal voor jou kan doen.